به خدمات ما چند ستاره میدی؟

آیا می دانید ساس ها از خون انسان ها تغذیه می کنند و از این طریق موجب بروز گزیدگی، خارش وغیره روی پوست و مشکلاتی از قبیل کاهش بینایی می شوند؟ آیا می دانید بهترین راه برای رهایی از این مشکلات تشخیص سریع علائم وجود ساس در منزل و سمپاشی است؟
ساس ها یکیی از انواع حشرات ریزجثه هستند که بر خلاف جثه کوچک خود، آسیب های بسیاری را به افراد وارد می کنند. این موجودات با مکیدن خون افراد موجب می شوند که در ابتدا احساس خارش داشته باشید اما با مشکلات مختلفی جسمی و روانی مواجه شوید.
حال باید بدانید بهترین و تنها راه برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی این است که با علائم وجود ساس در خانه آشنا باشید. به این صورت در اولین فرصت در صورت مواجهه با این نشانه ها می توانید برای سمپاشی و نابودی ساس ها اقدام کنید. بنابراین ما در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین علائم وجود این حشره در منزل می پردازیم.

نشانه ها و علائم وجود ساس در منزل چیست؟

علائم وجود ساس در منزل
راه های و نشانه های تشخیص ساس در منزل

ساس ها موجودات موذی هستند که برخلاف بسیاری از موجودات دیگر برای از بین بردن آن ها نباید محل کلونی را تشخیص دهید بلکه باید پیش از هر چیز به دنبال علائم وجود آن ها در خانه باشید. زیرا اگرچه این موجودات بیشتر اوقات در شب و در محیط های تاریک فعالیت می کنند اما آثار و نشانه های مختلفی را در فضا از خود به جا می گذارند.
برای تشخیص نشانه های وجود ساس در منزل ابتدا باید بدانید که این موجودات بیشتر در محیط های مانند رخت خواب ها، مبل ها، تشک ها، درز دیوارها و تشک ها، فنر تشک ها وغیره زندگی می کنند. بنابراین برای یافتن علائم حضور آن ها باید بیشتر این مکان ها را بررسی کنید.
علائم و نشانه هایی که به شما کمک می کند تا با بررسی مکان های ذکر شده، وجود ساس را در منزل خود تشخیص دهید و نسبت به سمپاشی ساس اقدام کنید، عبارت هستند از:

استشمام بوهای خاص در فضای منزل

یکی از مهم ترین علائم وجود ساس در منزل این است که بوهای خاصی را در فضا به خصوص در نزدیکی محل زندگی این موجودات احساس کنید. در این رابطه باید بدانید ساس ها موجوداتی هستند که مواد شیمیایی به خصوصی را تحت عنوان «هشداردهنده» در زمان احساس خطر از خود تولید می کنند.
این مواد تقریبا بوی تند و غیرمعمولی مانند بوی گشنیز، تمشک یا بادام دارند. همچنین در صورتی که تعداد زیادی از ساس در محل شما حضور داشته باشند، بوی مواد شیمیایی آن ها با بوی فضولات و مرده های آن ها ترکیب شود.
در این صورت شما بوی نامطبوعی همانند بوی حوله مرطوب، زنگ زدگی یا لباس ها کپک زده را در اطراف خود احساس خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که تشخیص این بوها کار آسانی نیست و نمی توان بر این نشانه اعتماد کرد. زیرا این بوها به اندازه ای قوی نیست که شما بتوانید در اولین فرصت آن ها را استشمام کنید و وجود ساس را تشخیص دهید.

وجود لکه های خون روی ملحفه ها

یکی دیگر از علائم وجود ساس در منزل، لکه های خون کوچک روی ملحفه تشک و پتوها است. زمانی که ساس ها از خون شما تغذیه می کنند، خودشان پر از خون می شوند. در این شرایط ممکن است شما در زمان خواب غلت بزنید و آن ها را له کنید.

نشانه های وجود ساس در منزل
یکی از مهم ترین عوامل و نشانه های وجود ساس در منزل پدیدار شدن لکه خون بر روی ملحفه هاست

به این صورت شاید کشته نشوند اما مقداری از خونی که تغذیه کرده اند را نشت می کنند که باعث بروز لکه خون روی ملحفه های شما می شود. بنابراین در صورت مشاهده لکه خون قرمز و کوچک روی ملحفه ها بدون هیچ دلیل خاصی باید به وجود ساس در محل زندگی خود شک کنید.

وجود مدفوع ساس روی ملحفه ها

مدفوع حشره ساس یکی دیگر از علائمی است که می تواند شما را از وجود این حشره در منزل با خبر کنید. مدفوع ساس بسیار ریز و به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه است. به عنوان مثال مدفوع این حشرات تقریبا دو یا چهار برابر یک نقطه که در آخر این جمله می آید، است.
مدفوع ساس را ممکن است روی ملحفه ها یا لباس ها مشاهده کنید. این مدفوع ها زمانی که روی لباس شسته می شوند، مشابه رنگ ماژیک خواهند شد و یکی از علائم وجود ساس در منزل به شمار می روند. به طوری که در صورت مشاهده این مدفوع ها باید در اولین فرصت به مراکز سمپاشی شهرک غرب یا دیگر مناطق تهران مانند سمپاش باشی مراجعه کنید.

وجود علائم نیش زدن و گزیدگی توسط ساس روی پوست

از دیگر علائم وجود ساس در خانه باید به آثار گزیدگی روی پوست اشاره کرد. ساس موجودی است که در هنگام شب به بدن افراد حمله و از خون آن ها تغذیه می کند. به این صورت ممکن است روی پوست آثار گزیدگی مانند برجستگی هایی به رنگ قرمز ایجاد شود.
این برجستگی ها بسیار کوچک هستند و خارش دارند. بیشتر اوقات ساس ها به دست ها، بازوها و پاها برای گزیدن و مکیدن خون حمله می کنند و آثار گزیدگی در این بخش ها قابل مشاهده است. همچنین جالب است بدانید آثار گزیدگی ساس به شکل خوشه ای است.

علائم و نشانه های وجود ساس در منزل
از نوع گزیدگی و نیش زدن میتوان نشانه وجود ساس را تشخیص داد

البته توجه داشته باشید که حدود 30 درصد از مردم در صورت گزیدگی توسط ساس هیچ گونه اثری را روی پوست خود احساس نمی کنند. بنابراین برای تشخیص علائم وجود ساس در منزل باید نشانه های دیگری را نیز مد نظر قرار دهید.

وجود تخم ساس

یکی دیگر از نشانه هایی که در تشخیص وجود ساس در خانه و بهترین زمان سمپاشی ساس به شما کمک می کند، وجود تخم این حشره در محیط اطراف است. در این رابطه باید بدانید تخم ساس ویژگی های مختلفی از جمله موارد زیر را دارد و در صورت مشاهده تخمی با این مشخصات حتما نسبت به سمپاشی سریع باید اقدام کنید:
• بیضی شکل
• به اندازه یک سر سوزن
• به رنگ سفید یا سفید مرواریدی
• دارای یک میلی متر طول
• شبیه یک دانه ریز برنج
• به شکل تخم مرغ
• دارای کلاهک لولایی برای خروج ساس تازه متولد شده.

وجود پوست بدن ساس

اگر به دنبال علائم وجود ساس در منزل هستید، باید بدانید پوست بدن ساس یکی از بهترین نشانه ها به شمار می رود. این پوست ها از ساس نوزاد جدا می شوند و روی مبل روکش دار، ترک ها و شکاف های مبل ها، درز تشک ها وغیره قابل مشاهده هستند.
برای تشخیص این نشانه های وجود ساس در منزل باید بدانید که پوسته های آن به رنگ زرد یا قهوه ای است. از آنجا که ساس ها در طول زندگی خود مدام پوست اندازی می کنند، اندازه این پوست ها متفاوت است.
اما در صورت مشاهده این پوست ها حتما باید با کمک سمپاشی ساس غرب تهران نسبت به نابودی این حشرات در محیط خود اقدام کنید.

وجود ساس زنده

یکی دیگر از علائم وجود ساس در خانه این است که شما ساس زنده را مشاهده کنید. مشاهده این حشرات کار آسانی نیست اما عموما در زمان اسباب کشی به راحتی قابل تشخیص هستند. این حشرات بسیار کوچک هستند و رنگی قهوه ای یا قهوه ای مایل به رنگ قرمز دارد.
ساس ها به اندازه یک بذر کتان هستند و ممکن است آن ها را با سوسک ها یا دیگر حشرات اشتباه بگیرید. بنابراین برای تشخیص علائم وجود ساس در منزل باید به دیگر ویژگی های این حشرات از جمله موارد زیر نیز توجه کنید:

علائم وجود ساس در منزل
مشاهده ساس زنده در منزل نشانه تکثیر و زیاد شدن ساس در محل می باشد.

• ساس ها سری باریک با شکم و سینه ای تخت دارند.
• ساس ها دارای بال هایی کوچک هستند اما پرواز نمی کنند.
• این حشرات بعد از مکیدن خون تاحدودی درازتر و مایل به رنگ قرمز می شوند.
• ساس ها دارای دو شاخک و 6 عدد پا هستند و شاخک های آن ها چهار بخش دارد.

تشخیص سریع نشانه های وجود ساس در منزل و سمپاشی آن

آیا شما نیز به وجود ساس در منزل خود شک کرده اید اما توانایی تشخیص علائم را ندارید؟ امروزه مراکز بسیاری در سراسر ایران و تهران برای تشخیص وجود این حشره در فضا و سمپاشی آن وجود دارند که سمپاش باشی یکی از آن ها است.
به طوری که می توانید برای اطمینان از عدم آلودگی فضای خود به وجود این حشره یا سمپاشی آن به این مرکز مراجعه کنید. در سمپاش باشی به صورت تلفنی و آنلاین به سوالاتی مانند آیا ساس با شستشو از بین می رود وغیره پاسخ داده می شود.
ضمن اینکه با مشاوره این مرکز به راحتی علائم وجود ساس در منزل خود را تشخیص می دهید و می توانید سمپاشی و نابودی آن ها را نیز به پرسنل متخصص این مجموعه بسپارید. زیرا سمپاش باشی با استفاده از بهترین روش ها و سموم در کم ترین زمان نسبت به از بین بردن ساس اقدام می کند.

در نتیجه

از آنجاکه ساس یکی از حشرات موذی و ریز است که با حمله به منازل و مکیدن خون افراد موجب بروز مشکلات جسمی و روانی بسیار می شود، ما در این متن به معرفی علائم وجود ساس در منازل پرداختیم. به طوری که از جمله این علائم با تخم ساس، پوست ساس، ساس زنده و آثار گزیدگی این حشره آشنا شدید.
همچنین دانستید که در صورت استشمام بوهای نامطبوع و خاص در منزل، مشاهده لکه های خون یا مدفوع ساس باید بلافاصله برای سمپاشی این حشره اقدام کنید. در نهایت نیز متوجه شدید با وجود مراکزی همچون سمپاش باشی که در زمینه تشخیص علائم وجود ساس در منزل و سمپاشی آن تخصص دارند، جای هیچ نگرانی نیست. تنها کافی است که با شماره تماس این مجموعه ارتباط برقرار یا به صورت حضوری به سمپاش باشی مراجعه کنید تا فضای شما از هر گونه آلودگی ساس یا حشرات دیگر پاک شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *