به خدمات ما چند ستاره میدی؟

با توجه به اینکه ساس ها، معروف به ساس های تخت خوابی می باشند، ولی اینگونه نمی باشد که ساس ‌ها تنها در تخت پیدا شده و فقط مزاحم خواب شما عزیزان شوند. این حشرات موذی قابلیت دارند که بر روی چمدان، مبلمان دست دوم، خوشخواب یا تشک و همراه با لباس ها و … خود را از جایی به جای دیگر منتقل کنند و به اصطلاح خوش سفر هستند. از این رو برای شناخت گونه ‌های متفاوت ساس بهتر است بدانید این حشره چه شکلیه و چگونه وارد محل زندگی شما عزیزان می‌ شوند.
در این مطلب عکس حشره ساس، بهترین زمان سمپاشی ساس و شرایط زندگی این حشره موذی را مشاهده کنید تا بهتر با این موجود ریز آشنا شده تا بتوانید این موجودات را در در محل زندگیتان پیدا نمائید. 
در حال حاضر اصلی ترین راه برای مبارزه با حشرات به خصوص ساس، استفاده از سموم شیمیایی است. برای انجام این کار مناسب ترین کار استفاده از شرکت های سمپاشی می باشد. معتبرترین ترین شرکت سمپاشی، مجموعه سمپاش باشی است که برای این امر از سم های قوی و با کیفیت و با تجربه ترین افراد استفاده می کند.

ساس چیست ؟

ساس حشره ای از نوع راسته نیم بالان و خانواده بسترساسان می باشد. ساس ها علاقه زیادی به پنهان شدن در درزها دارند. فعالیت این نوع حشره ها در شب بوده و اغلب نمی توان آن ها را مشاهده نمود. ساس هایی که متولد می شوند به رنگ سفید خواهند بود و با تغذیه خون رنگ آن ها به قهوه ای متمایل به قرمز تغییر خواهد کرد. برای اینکه بدانیم ساس چه شکلیه بهتر است بدانید، اندازه ساس ها از کک ها نیز بزرگتر است.بهترین زمان سمپاشی ساس
تغذیه مورد علاقه انواع ساس ها، خون انسان و دیگر جانوران خواه بود. ساس ها حتی بدون خوردن خون می توانند تا ۵۶۰ روز زنده بمانند. نابودی ساس بسیار سخت بوده به خاطر این که آن ها را نمی توان به آسانی پیدا کرد. از این رو وجود ساس در هر مکانی اتفاقی ناخوشایند و بدی خواهد بود. این حشره موذی کوچک و خونخوار، موجب ایجاد التهاب و خارش در انسان خواهد شد. ساس ها به خاطر علاقه ای که به خون دارند ممکن است موجب بیماری های متعددی در انسان ها خواهند شد.

ساس چه شکلیه

به طور کلی این حشرات به شکل بیضی هستند و بدنی مسطح و صافی دارند. آن ها بال نداشته و به اندازه یک دانه سیب دیده خواهند شد، یعنی طول بدن آن ها حدود ۵ میلی متر و عرض بدنشان نیز حدود ۳ میلی متر می باشد. برای بررسی دقیق تر باید با مراحل زندگی این حشره موذی آشنا شوید.
چرخه زندگی ساس ‌ها عبارتند از:
1. تخم
2. نمف یا نوزاد
3. بلوغ

شکل تخم ساسشکل تخم ساس

شکل تخم ساس، بسیار کوچک است و رنگ آن سفید بوده و اغلب تخم ها در مکان هایی نظیر درز و شکاف رختخواب ها مثل روتختی یا روبالشی گذاشته می شوند. پیدا کردن تخم ها، به خاطر شکل ظاهری و اندازه کوچک آن ها کار بسیار سخت و دشوار خواهد بود. دو عامل مهم بر زمان زیاد و نوزاد شدن تخم عبارتند از:
1. دمای محیط
2. رطوبت محیط

تشخیص نمف

مرحله بعد برای شناخت ساس چه شکلیه، نمف می باشد که از نظر شکلی شبیه به ساس بالغ بوده که ابعاد کوچکتری داشته و اندازه آن در اولین مرحله، حدود ۱.۶ میلی متر خواهد بود. آخرین مرحله نمفی یعنی مرحله پنجم، طول بدن آن ها به ۵ میلی متر افزایش پیدا خواهد کرد.
هر نمف، برای گذراندن مرحله نمفی و ورود به مرحله بلوغ، پنج بار پوست اندازی خواهد کرد در طی این روند رشد، نمف برای گذشتن هر مرحله باید از خون تغذیه بکند.

روش های شناخت ساس بالغ

ساس‌ های بالغ اندازه بدنشان نسبت به نمف ها بزرگ تر می باشد. طول آن ها در بلوغ به ۶ تا ۸ میلی متر خواهد رسید. در این زمان رنگ بدن آن ها تغییر کرده و به خاطر تغذیه از خون، روشن تر خواهد شد.
ساس ‌های نر بالغ در مقایسه با ماده آن ها، بدن کشیده تری داشته و باید این هم بدانید که تغذیه عاملی خواهد بود که موجب تغییر در اندازه و رنگ آن ها خواهد شد.
طول عمر ساس ‌ها چقدر می باشد
برای اشنایی با ساس چه شکلیه باید در مورد طول عمر این حشرات موذی بدانید که به سه عامل مهم بستگی دارد که عبارتند از:
✓ امکان دسترسی به خون موجودات مختلف
✓ مقدار دما
✓ میزان درصد رطوبت محیط
در شرایط عادی ساس ها بین ۲ تا ۴ ماه زنده خواهند ماند ولی تحقیقات نشان داده اند که این حشرات موذی می توانند بدون تغذیه، به مدت یک سال هم زنده بمانند.
ساس‌ ها در شرایط زیر تنها می توانند کمتر از ۲۰ روز زندگی کنند:
1. دمای محیط زندگی آن ها بسیار سرد شود اینگونه که کمتر از ۱۶- درجه سانتیگراد باشد
2. دمای محیطزندگی آن ها بسیار گرم باشد یعنی بیشتر از ۵۵+ درجه سانتیگراد

انواع ساس

ساس ‌ها بسته به مکانی که زندگی می ‌کنند و بیماری ‌هایی که به وجود می آورند به دو نوع تقسیم می شوند.

1- ساس تختخوابی

ساس تختخوابی از شناخته شده ترین انواع ساس بوده که در محل زندگی انسان ‌ها بسیار مشاهده می ‌شود. این ساس امکان دارد به وسیله کالای چوبی دست دوم وارد محل زندگی شما شود. نیش این ساس مشکلاتی نظیر خارش و حساسیت را به وجود خواهد آورد. برای نابودی ساس تختخوابی باید سمپاشی کنید. سمپاشی ساس باید اصولی و با سم ‌های خاص و قوی صورت بگیرد و کار هر کسی نیست. 

2- ساس های بوسه زن

برخلاف اسم آن، حشره‌ ای بسیار خطرناک و ایمن می باشد که در طبیعت یافت خواهد شد. با گزش و نیش این نوع ساس بیماری شاگاس به وجود می آید که ابتدا علائم خاصی نداشته ولی بعد از چند روز تب و عفونت ظاهر می‌ شود. این بیماری انگلی بوده و امکان دارد تا سالیان زیاد در بدن فرد باقی بماند و مشکلاتی نظیر نارسایی قلبی ایجاد نماید.

روش های مقابله با ساس

بعد صحبت در مورد ساس چه شکلیه، برای آن که بتوانیم ساس ها را نابود کنیم و از زیاد شدن آن جلوگیری نمائیم باید به چند نکته مهم توجه کنیم که عبارتند از:
1. سمپاشی منازل و محل های متفات
2. نظافت وتمبز کردن مکرر و همیشگی منازل
3. شستن تشک ها و کالای خواب با شوینده های قوی و با کیفیت
4. بستن و پر کردن ترک ها و درزهای دیوارها
5. خود‌داری از خرید لوازم و اقالم دست دوم یا حداقل نظافت آن ها پیش از ورود به منزل و مکان های دیگر
6. خارج کردن و دور ریختن کارتن و کالای چوبی قدیمی

عکس حشره ساس

در بخش های قبلی انواع ساس را بررسی کرده ایم. توجه کنید که در حالتی که وسایل و اقلام چوبی دست دوم را خریداری می ‌کنید باید پیش از وارد کردن آن ‌ها به منزل و محل مد نظرتان از تمیزی آن ‌ها مطمئن شوید. در زیر برای آشنایی بهتر، عکس حشره ساس را قرار داده ایم. 
آیا ساس با شستشو از بین می رودشکل ساس
متاسفانه اکثرا مردم که مورد هجوم ساس یا حشرات دیگری قرار می گیرند بدون گرفتن مشاوره ای از یک شرکت سمپاشی شروع به شستشوی وسایل خود می کنند تا ساس ها را با شستشو نابود کنند. در حالی که تاثیر شستشو بر روی ساس ها بسیار کم است.
اگر آب بتواند موجب نابودی ساس، کنه کبوتر و سایر حشرات موذی شود پس باید تا الان تمام حشرات روی کره زمین منقرض می شدند. پس زمانی که گرفتار هجوم ساس ها شدید نباید با این خیال که با شستشو ساس نابود می شود، خودتان را خسته نمائید.
در این حالت باید سریع با یک شرکت سمپاشی معتبر تماس حاصل فرمایید. مشاوره گرفتن از این شرکت ها کاملا رایگان است و اطلاعات کافی را به شما می دهند. از این رو بهترین گزینه شرکت سمپاش باشی می باشد که از سم های قوی و سم های ترکیبی جهت از بین بردن حشرات استفاده می کند.

بهترین زمان برای سمپاشی ساس ها

سمپاشی یک کار تخصصی بوده که تجهیزات مخصوص به خود را داشته که در صورت عدم رعایت این نکات ممکن است ضررات و خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. آگاهی از بهترین زمان سمپاشی ساس به از بین بردن این حشره کمک زیادی کرده، از این رو نکات مهمی را باید بدانید که عبارتند از:
✓ بیشتر حشرات تخم ریزی خود را در فصل های پاییز و زمستان انجام خواهند داد.
✓ بهترین راه برای از بین بردن حشرات موذی و عدم بازگشت آن ها استفاده از شرکت های معتبر سمپاشی می باشد که علاوه بر این نکات باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهند شد.
✓ ساس بهترین زمان برای نیش زدن را در تختخواب و زمان خواب انتخاب کرده و این حشره موذی پس از نیش زدن ایمن تر خواهد شد و نابودی آن سخت تر و دشوارتر می شود.
✓ بهترین زمان برای سمپاشی ساس ها، زمانی است که آن ها را اولین بار مشاهده کرده اید.

سخن پایانی

در این مطلب راجع به ساس چه شکلیه، انواع آن، عکس آن و بهترین زمان سمپاشی ساس صحبت کرده ایم. از این رو با در نظر گرفتن این شرایط باید از شرکت های سمپاشی معتبر و بزرگ استفاده کنید که بهترین گزینه شرکت سمپاش باشی با چند سال تجربه در زمینه سمپاشی شهرک غرب، طعمه گذاري و مبارزه با آفات نظیر سوسک، ساس، موریانه، کنه، کک و… در خدمت شما عزیزان می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *