به خدمات ما چند ستاره میدی؟

ساس حشره‌ای بسیار ریز و موذی بوده که با چشم غیر مسلح به سختی و دشوار دیده خواهد شد. به خاطر این که ساس به محیط های تاریک علاقه داشته، پیدا کردن آن سخت و دشوار است و برخی اوقات متوجه حضور این حشره ‌ها خواهید شد که بدن شما را گزیده و به تعداد بالا در مکانی تخم گذاری کرده باشند. از این رو باید انواع ساس را دانشته و بدانید که ساس از کجا آمده و روش های جلوگیری و نابودی ساس به محیط زندگی را به یاد داشه باشید. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع ساس و روش های نابودی آن‌ بپردازیم.

معرفی حشره ساس 

ساس ها در تمام جهان پراکنده شده و در نواحی گرم سیری و متعادل به تعداد زیاد یافت می شوند. این حشرات اغلب در طول شب وعده ای غذایی خود یعنی خون را به وسیله گاز گرفتن بدن میزبان دریافت کرده ولی در صورت گرسنگی شدید و زیاد در طول روز نیز در اتاق های تاریک به یافتن میزبان مناسب خود خواهند پرداخت. ساس ها اکثرا از خون موجودات خونگرم تغذیه کرده که از مهم ترین این موجودات عبارتند از:ساس تخت خوابی

  • انسان
  • خرگوش
  • خفاش 
  • طیور

این افات معمولا به وسیله تخت و رختخواب، خرید مبلمان دست دوم و همانند آن ها به خانه و منازل شما راه پیدا می کنند. این حشرات موذی می توانند تا 550 روز گرسنگی را تحمل نمایند. ساس های بالغ زمانی که روی پوست میزبان می نشینند در فاصله زمانی چند دقیقه 3-4 بار آن را گزیده تا سیر شوند. زخم های حاصل از گزش این حشرات به صورت دانه هایی سفت، بزرگ و متورم قرمز رنگی بوده که به صورت چند تایی در کنار هم قرار خواهند گرفت. از این رو برای از بین بردن ساس ها بهتر خواهد بود از مراکز و شرکت های سمپاشی کمک بگیرید. بهترین انتخاب برای سمپاشی ساس، مجموعه سمپاش باشی است.

این مجموعه از معتبرترین شرکت های سمپاشی در تهران می باشد که با انواع گونه های ساس آشنایی داشته و بهترین روش راه برای نابودی آن ها به کار می گیرند. در این شرکت سمپاشی ساس به صورت ترکیبی که شامل دو نوع سم مایع و یک سم گاز می باشد، انجام می شود و همچنین بعد از سمپاشی دو روز باید محل را ترک نمائید که اگر جایی نداشته اید می توانید در این زمینه از کارشناسان ما کمک بگیرید. به این نکته دقت نمائید که شرکت سمپاش باشی تمام محله های منطقه 2 را سرویس دهی خواهند کرد. 

علائم و حساسیت های حاصل از گزیدگی ساس بر روی انسان عبارتند از:

  • خارش شدید و زیاد و عفونت کردن
  • بوی بد و نامطبوع حاصل از گزش ساس بر روی پوست
  • کم خوابی یا بی خوابی بر  اثر گزیدگی
  • ایجاد کم خونی 
  • در بعضی موارد به وجود آمدن تاول های قرمز رنگ همولوژیکی بزرگ

انواع ساس

ساس ‌ها بسته به مکانی که زندگی می‌ کنند و بیماری ‌هایی که به وجود می آورند به دو نوع تقسیم می شوند. که انواع گونه های ساس عبارتند از:

  • ساس های تختخوابی
  • ساس های بوسه زن

در زیر به توضیح هر یک از این هاپرداخته ایم:

ساس های تختخوابی

بیشترین و شناخته شده ترین انواع ساس ها، ساس های تختخواب می باشد. تختخواب ها، تشک و ملحفه، مبل ها و صندلی بهترین محیط برای این گونه ساس ‌ها خواهد بود. گزش ساس های تختخوابی سبب التهاب، قرمزی، خارش، حساسیت و در مواردی تنگی نفس و بیماری ‌های گوناگون خواهد شد. گونه های ساس

نحوه از بین بردن آن ها، سمپاشی ساس خواهد بود. شما به شرکت‌ های سمپاشی معتبر نظیر مجموعه سمپاش باشی درخواست داده و نیروهایی برای نابودی ساس ‌ها با وسایل خاص و پیشرفته به محل زندگی شما اعزام خواهند شد. این نیروها در کم ترین و سریع ترین زمان به صورت حرفه ‌ای و ماهر عملیات و فرآیند سمپاشی را انجام خواهند داد. در مجموعه سمپاش باشی، سمپاشی انواع حشرات انجام می شود و باید بدانید که حشرات مختلف متفاوت بوده و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با شماره داخل سایت سمپاش باشی تماس بگیرید و مشاوره رایگان از کارشناس این مجموعه بگیرید.

ساس های بوسه زن

نوع و گونه خطرناک ساس ها، ساس بوسه زن نام داشته که در طبیعت به شدت یافت می ‌شود. گزش این حشره  موذی از انواع ساس موجب نوعی بیماری خطرناک به نام شاگاس خواهد شد. شاگاس نوعی بیماری انگلی بوده که در اوایل آن فرد متوجه علائم خاصی نخواهد شد. بعد از آن علائمی نظیر تب، ورم غدد لنفاوی و سردرد ایجاد می شود. از بدی ‌های این بیماری این خواهد بود که به صورت مزمن سال‌ های سال در بدن فرد باقی مانده و مشکلاتی از قبیل نارسایی قلبی ایجاد خواهد کرد.

عکس و تصاویر ساس

در قسمت قبل راجع به انواع ساس صحبت کرده ایم. توجه کنید که در حالتی که کالا و اقلام چوبی دست دوم را می خرید باید قبل از وارد کردن آن ‌ها به منزل و محل مورد نظرتان از پاکی و تمیز بودن آن ‌ها مطمئن شوید. در زیر برای آشنایی بهتر، تصاویر ساس ها را مشاهده می کنید. 

روش ها و راه های مقابله با ساس

الکل

ساس حشره‌ ای مقاوم و سرسخت به انواع سموم معمولی می باشد ولی در مقابل الکل به شدت ضعیف خواهد بود. گرچهباعث از بین رفتن صد درصد آن نخواهد شد و حتما باید شرکت های سمپاشی برای نابودی کامل آن ها استفاده نمود.

آب داغ

برای نابودی انواع ساس‌ های مخفی شده در پتوها، ملحفه ها و لباس ها، کافی است این وسایل را با آب داغ شستشو دهید. گرچه باز هم به تعداد و مقاومت آن ها بستگی دارد از این رو باید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ماهر و با تجربه مجموعه سمپاش باشی تماس حاصل فرمایید.

سرما و گرما

تماس طولانی با دمای منفی نوزده درجه سانتی گراد ساس بالغ را نابود خواهد کرد. کالاهایی را که امکان سم‌ پاشی آن ها وجود نخواهد داشت، در کیسه‌ های پلاستیکی آب‌ بندی شده قرار دهید و در فریزر تحت دمای -18درجه سانتی‌ گراد به مدت 24 ساعت قرار بدهید تا ساس‌ های آن نابود شود.

کنترل فیزیکی محیط

از آنجایی که ساس ها از سطوح چوبی به راحتی و آسانی بالا می ‌روند، بهتر می باشد پایه‌ های تخت را داخل صفحات فلزی گذاشته و تخت‌ را از دیوار فاصله بدهید. همچنین به نظر می رسد که ساس ها در بالا رفتن از سطوح صاف و لغزان نظیر نوار چسب شیشه‌ ای نیز دچار مشکل خواهند شد.

استفاده از جارو برقی هم بسیار مفید خواهد بود چون که هم ساس بالغ و هم تخم ساس را از محیط خارج خواهد کرد. به شرط آن که از کیسه یک‌ بار مصرف استفاده کنید و بعد از تمام شدن جارو کشی داخل یک نایلون زباله قرار دهید و آن را دور بریزید یا اینکه بلافاصله در پایان کار آ را بسوزانید. 

در صورت استفاده از کیسه های دائمی می ‌توان کیسه را بعد از تخلیه داخل کیسه زباله بجوشانید. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ساس و روش های مقابله با آن می توانید با کارشناسان ماهر مجموعه سمپاش باشی تماس گرفته و سوالات و ابهامات خود را به طور کامل برطرف نمائید.

روش‌ ها و راه های شیمیایی

اساس و پایه مبارزه شیمیایی با این حشرات انجام سم‌ پاشی در فضا ها و محیط های داخلی می باشد. همچنین لازم به ذکر خواهد بود که ساس حشره‌ بسیار مقاومی می باشد و بسیاری از سموم در برابر آن نا کارآمد خواهند بود. از این رو بهتر است از شرکت های معتبر نظیر سمپاش باشی که دارای پرسنل ماهر و با تجربه بوده و از انواع سم های مرغوب و با کیفیت برای نابودی انواع ساس استفاده می کنند، کمک بگیرید.

بهترین زمان سمپاشی ساس

برای خلاصی و نابودی کامل این حشرات باید با مشاوره تیم حرفه ای سمپاش باشی صحبت کرده تا بهترین زمان سمپاشی را انتخاب نمائید و فرآیند سمپاشی را با دقت و حساسیت بسیار بالا انجام بدهید تا از رشد و زیاد شدن آن ها در محل و محیط زندگی خود جلوگیری نمائید. بهترین زمان سمپاشی ساس در زمان اولین مشاهده آن ها خواهد بود که باید سریع اقدامات لازم برای از بین بردن آن ها انجام داد تا از افزایش تعداد آن ها جلوگیری بشود.

در واقع میتوان گفت که بهترین زمان برای سمپاشی ساس وجود ندارد و مهم ترین اصل در سمپاشی رعایت اصول صحیح سمپاشی می باشد.

سخن آخر

بی شک مشاهده و تصاویر ساس در محل و مکان زندگی برای همه افراد نا خوشایند می باشد. مهم ‌ترین علت آن این خواهد بود که نابودی انواع ساس کاری دشوار و سختی بوده که افراد معمولی از عهده آن بر نخواهند آمد و باید نیروهای ماهر و با سابقه ای این کار را انجام دهند. برای سمپاشی ساس و دیگر حشرات با کارشناسان شرکت سمپاش باشی در ارتباط باشید. شرکت خدمات سمپاشی باشی با بهترین و مرغوب ترین سم ‌ها و نیروهای حرفه ‌ای و ماهر خیال شما عزیزان را از بابت پاکسازی کامل محل زندگیتان راحت خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *